Headbild

Headbild

tisdag 13 mars 2018

1 års jubileum!

Hipp hipp hurra! Vi fyller 1 år idag🎉!

För exakt ett år sedan tog jag steget och blev egen företagare på heltid. Ojoj så nervöst det var, skulle jag få några jobb? Fanns det behov och intresse för mina tjänster just där jag verkar och bor? Skulle jag kanske ångra att jag sagt upp mig från en trygg tillsvidare tjänst?

Svaret på frågorna är alla positiva, och nej, jag har inte ångrat mig en sekund under det här året!

Självklart måste 1-års jubileet firas! På företagets Facebook och Instagram sidor finns det ett förmånligt erbjudande på bokningar av trädgårdsrådgivning, om du är intresserad kolla in dessa sidor!

Idag kommer ett axplock av bilder på vad vi sysslat med under vårt första år...



Många timmar i trädkronorna har det blivit...

Mars förra året var lite mer lättjobbad om man ser till snömängden...

Att få vara utomhus på dagarna och uppleva alla sorts väder
är underbart! Även om vissa väder är extra trevliga...


Vårtecken under en fikarast...


Många trevliga kunder, både människor och djur träffar jag
varje dag... Just katter är verkligen med på jobbet, i träden...


Designuppdrag har det blivit några stycken, någon hel trädgård
och en hel del mindre delar av trädgårdar och skisser över uteplatser
och planteringar...

En mässa under våren...

Min trotjänare är min lilla bil❤, går att få in förvånansvärt
mycket saker, växter, stegar och verktyg i den... 


En rabarber på g hemma hos kund...



Ett av vårens stora jobb var planteringen av perenner och buskar på Strandbodgatan
i Uppsala. Första bilden precis vid planteringen i maj och andra bilden visar hur fint 
växterna tagit sig i augusti...



Vi har firat många gånger det här året! När det kommit in
stora jobb, när vi avslutat större jobb och när helst det skett
något positivt😊. Man kan aldrig fira för mycket🎂!


Många växter har passerat företaget, och planterats ut hos
kunder. Proffskvalitet och kunskap om växternas behov och
växtplatsens egenskaper gagnar för ett lyckat resultat.
Och oj vad de har växt!


Buskplantering...

Perenner och en fin syren på stam...


Häckar av alla de slag, här en måbärshäck...


Perenner planterade tillsammans med en kollega i Uppsala...


Bilen med logotypen leder alltid till frågor och funderingar av förbipasserande,
kul och givande att få berätta om företaget och vad vi sysslar med😊...




Ett av årets projekt med plantering av nya ytor. Här har jag designat, haft hand om anläggning
 och plantering och kommer under etableringsåren även ta hand om skötseln. 
Jättekul att få följa och säkerställa gott resultat genom att få sköta ytorna under första tiden.
Bild till vänster vid anläggning/plantering och bild till höger på hur frodigt det blivit på bara 2-3 månader💚...




Yta där det tidigare var gräsmatta. Bild till vänster vid plantering och bild till höger två månader senare...




Två stora granhäckar har jag klippt under året, ett riktigt kraftprov som krävt byggställning, 
häcksax, grensax, stångsekatör och stångsåg. Mycket jobb men fina resultat!...


Hösten gjorde intåg och massor av nya träd blev beskurna...


Älskar att kunna forma och hjälpa dessa gamla äppeldamer💚🍏...


Gräsröjning tillsammans med en kollega...

Och ännu mer sällskap i träden🐱...


Hösten är en utmärkt tid för plantering och här en leverans
av fina fruktträd som ska planteras ute hos kunder...


Höstens stora planteringsprojekt i Uppsala, som innefattade
plantering av 33 stycken fyra meter höga träd, med en vikt på omkring
230 kilo styck. Till dessa hade vi hjälp av grävmaskin😅. Dessutom
planterades ca 2000 buskar💪...

Från stora planteringsjobb där man får använda all sin kraft
både i kropp och knopp, till mer meditativa aktiviteter på vintern,
såsom kransbinderi...

Årets julklapp, ett presentkort från Hässelby Trädgårdsmästeri💜😊...


Helt plötsligt ett nytt år, med nya utmaningar. Januari och februari
är en lugnt tid arbetsmässigt och då läggs tid på utbildningar,
nätverkande och marknadsföring. Allt för att vara redo när våren kommer!


Snart börjar allt om igen, snödroppar, takdropp, fågelsång. Grönska, uppätna
tulpaner och spirande ogräs. Solvarm jord, sådder och nya plantor. Drömmar som
ska bli till verklighet... Och om du behöver hjälp där någonstans mitt emellan?
Så tveka inte att höra av dig🌱💚



Tack till alla som följer på sociala medier, som kommer med heja rop och pepp! Tusen tack till alla kunder, som anlitat oss under vårt första år och som återkommer och ger oss förtroendet att vårda, förnya och förfina era trädgårdar och gröna ytor!

Vi ses snart igen där ute i trädgårdarna!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar